måndag 1 juni 2009

Golvet är lagt!

Hej!!
Åh vad jag har längtat hit!! Nu blev det ett långt uppehåll igen, och det är så tråkigt. Men det har flera orsaker, bland annat så är det ju inte så mycket kvar av skolan för barnen, inte mycket läxor och så, och det märks på så vis att de har mer tid att sitta framför datorn och spela spel, och då kommer ju inte jag åt den :), sedan fick min mamma en hjärtinfarkt för ett par veckor sedan och jag har varit mycket hos henne sedan hon kom hem från sjukhuset. Hon har inte ont längre men är förstås väldigt trött och har svårt att klara sig själv just nu.
Sedan har vi ju altanbygget. Nu i helgen blev äntligen golvet klart! 35 kvadratmeter stor blir den.
Utsikten från altandörren:
Och några bilder till:
Till helgen ska vi köpa en ny altanmöbel.. men faktum är att jag älskar de här röda stolarna! De hade vi i mitt barndomshem och jag kommer aldrig att göra mig av med dem. De ska stå på framsidan av huset när vi har fått till en liten uteplats där.. En liten lustig grej är att mitt barndomshem ligger precis bredvid vårt! Tänka sig att man skulle bosätta sig på mammas gata igen!
Nu är det staketet kvar och trappan och så ska det på ett tak också...
Alla tre sönerna har varit så duktiga och hjälpt oss massor. Tack älsklingar! Ni är fantastiska!
Nu ska jag kika runt lite hos er andra och se vad som har hänt medan jag varit borta, ha det bra! Vi ses snart igen! Kram Kicki

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint altangolvet blev.Vilken härlig utsikt.Vad träkigt med din mamma.Ja dygnet skulle behöva vara dubbelt så långt.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~~.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Oj, vilken vacker utsikt ni har ifrån erat hus... Härligt med en altan att sitta och mysa på nu i sommar värmen :)
Ha en bra dag //Kram Maria

Nicole sa...

Så bra att ni fick det klart! Å vilken underbar utsikt, kan ju inte bli bättre!
Det är ju ganska praktiskt att bo bredvid sitt föräldrahem, det är säkert en stor trygghet för din mamma nu efter infarkten.
Ha en skön vecka!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Det kan jag verkligen tänka mig, att man fastnar och blir sittande där med den utsikten...

Javisst har vi tur som får flytta in denna härliga årstid, GOTT! Ska bli super skönt att slippa stan och lägenheten...

Ha en bra dag//Kram kram Maria

hemma hos lilla mej sa...

Hejsan vännen.Du frågade i går var min lyckta kom i från.Jag har fått den i present jag tror den är köpt i en butik som heter Nordiska men är inte helt säker .Ha en bra dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.