söndag 14 juni 2009

Sommarlov!

Äntligen är det sommarlov!! I går tog mellankillen studenten, det var så festligt och fint och trots regntunga moln så slapp vi regnet och kunde till och med sitta ute och äta på eftermiddagen. Tyvärr får jag absolut inte lägga ut någon bild på honom, det är strängt förbjudet!! Och vimsig som jag var tog jag inga kort på mat eller tårtor eller gäster eller blommor....
I torsdags slutade lillkillen femman. Det var också väldigt fint, de gick i parad från skolan till samlingslokalen. Och vår Anton var konferencier!! Han och en klasskamrat turades om att presentera de olika inslagen och de var jätteduktiga! Inte ett dugg nervösa utan tyckte bara att det var kul. Och faktiskt har han gett tillåtelse att lägga ut ett par kort på bloggen.. så här kommer de:


Om fyra dagar går jag på semester. Det ska bli sååå skönt!!! Det har varit så mycket den här våren, med renovering och jobb och student så det känns som att man inte skulle orka jobba en dag till! Men nu ska jag ta det lugnt och nu ska det förhoppningsvis bli mer tid för bloggen också, det har varit lite dåligt på sistone..
Jag måste bara få visa mina pallkragar igen, alltså mina små trädgårdsland! Det har börjat växa.. otroligt men sant! :)

Här är det smultron, gräslök, persilja och timjan som samsas.

Här är det lite sockerärter, morötter och plocksallad som kommit upp. I mitten är det meningen att det ska vara citronbasilika och oregano i fina rader, men där har en katt varit framme och blandat runt lite... så vi får väl se om det blir nåt och vad det i så fall blir! Det är i alla fall dags att börja gallra det som kommit upp..
Altanbygget fortskrider, nu är det bara räcke och trappan ner till trädgården kvar! Bilder kommer så fort allt är färdigt!
Nu måste jag lämna över datorn till Anton, men jag ska snart vara tillbaka! Ha en fortsatt fin söndagkväll! Kramar Kicki



2 kommentarer:

Caroline sa...

Härligt med skolavslutningar! Hoppas att regnet ger sig så att solen istället kommer fram. Ha en fin midsommar!

Kram C

Nicole sa...

Vilken charmig och duktig kille!
Förstår att du inte hann fotografera mycket på studentfesten, hade väl annat att tänka på då...
Så det frodas i ditt trädgårdsland redan! Igår tog vi in sallad för första gången ur vårt land också och den var sååå god ;).
Ha en riktigt härlig midsommar!
H. Nicole