torsdag 4 juni 2009

Ensamma stunder

Hejsan! Idag när jag kom hem från jobbet var ingen annan hemma vilket är ganska ovanligt här faktiskt. Men ganska skönt måste jag erkänna! Jag som aldrig ville vara ensam förr har lärt mig att njuta av ensamheten. Att vara ensam jämt är ju inte detsamma förstås - det är jag så tacksam för att jag inte är. Nej, min ensamma stund är väldigt kort och då kan det vara skönt att känna att jag kan göra precis vad jag vill av den lilla stunden. På hemvägen från jobbet stannade jag till och köpte två nya blommor till köksfönstret, det blev vita Campanula. Tidigare var det Plättar i luften i krukorna men de hade växt sig alldeles för stora och yviga så de var inte fina längre. Så jag fixade med detta när jag kom hem.
Om en stund ska jag träffa ett par kompisar, det är dags för "symöte" igen, det är som alltid jättekul! Som jag sagt tidigare så syr vi inget, bara äter och pratar :) Nu kan jag också tala om att friden är slut, lilleman kom hem! Nu ska det packas träningskläder och skjutsas till fotbollsträningen. Vi hörs snart igen, ha en fin torsdagkväll, och i morgon är det FREDAG!! Kram Kicki

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint det blev i ditt fönster.Jättegulligt.Det är skönt att vara själv hemma en stund,men jag skulle aldrig vilja leva själv.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

Huset vid åkanten sa...

Hej!
Vilka fina vita Campanulaklockor du köpt! Tycker att de är jättefina men själv lyckas jag aldrig med dem.

Snart är kökstaket färdigmålat! Och receptet på Dumlekakorna kommer i bloggen alldeles snart.

Härligt namn på din blogg förresten! Du finns snart i min blogglista.
Ha en skön helg!
/P

Nicole sa...

Så söta blommor och så söta hjärtan!
Ja nog är det skönt att få en liten stund för sig själv ibland, men ganska snart börjar man sakna ljudet av stojande ungar...
Svar: Ja det tog ett tag att sprutmåla stolen, största delen av målfärgen hamnade ju på gräsmattan ;).