torsdag 21 maj 2009

Lite fest, lite bak, lite trädgård...

Godkväll alla glada! Nu har influensan gett med sig och jag mår mycket bättre igen. Idag har maken mätt och donat för att kunna börja med att gräva ner plintar och börja bygga på stommen till altanen. Yabbadabbadoo! Tyvärr har han blivit sjuk nu, typiskt nog, men han jobbar på i alla fall. Hoppas bara han inte blir sämre... Idag har vi haft jättefint väder, särskilt kvällen var så skön, jag hade ingen lust att gå in. Inte så konstigt kanske med tanke på att jag suttit inne sedan i söndags! Men vi har så härlig baksida med utsikten över hamnen. Nu ikväll simmade en and med sina alldeles nykläckta små dunbollar förbi här nedanför, så grymt söta!!

Igår hade 11-åringen klassfest med lekar, korvgrillning och bad i tunna. Här har jag faktiskt lyckats få honom på bild men av rädsla för att jag ska lägga ut bilden på bloggen tittar han, och kompisarna, bort förstås. Så då kan jag ju lägga ut den!! Smart mamma.. :) Lille A i mitten.



På eftermiddagen innan festen bakade jag lite för att ha med som fika på festen, det blev chokladmuffins och schackrutor.


Till sist måste jag bara få visa några bilder från trädgården. Jag måste erkänna att jag bara går och illnjuter just nu. Trots att det ser för j....kligt ut så ser jag mest det vackra, som dessa underbara äppelblom som täcker hela träden:

Och rabarberna som för ett par veckor sedan var pyttiga har skördats idag. Nu ska har bakas pajer och göras rabarbersaft!!


Till sist, fantastiskt söta Förgätmigej, finns det en gulligare blomma? Titta bara på dem!


Helt oemotståndliga! Nu är det dags för sängen! Gonatt, puss o kram, Kicki

1 kommentar:

Nicole sa...

Äsch va synd med alla influensor nu. Lillebror har också en släng av någonting här och är ännu oroligare på nätterna än vanligt...
Vilka underbara bilder på äppelblom! Mmmm känner doften ända hit...5-åriga dottern plockade förgätmigej igår också, så de börjar kika fram i vår trädgård också!
Rabarbersaft är så gott och läskande varma dagar, hoppas att jag också hinner koka saft!