fredag 15 maj 2009

Äntligen fredag, tjoohoooo!!! Har precis ätit middag; fläskfile med klyftpotatis, rostade grönsaker och kantarellsås, mmmmmm, gott! Strax dax för kaffe och en chokladbit framför "Så ska det låta". Och mysa i soffan.. fredagkväll är väl mysigaste stunden på hela veckan! Man har hela helgen framför sig och det känns långt till måndag. Och helgstämningen infinner sig redan på jobbet tycker jag. Ska jag vara ledig i anslutning till en helg är jag nog faktiskt hellre ledig en måndag än en fredag för fredagen är ju faktiskt mysig hela dan!! Är man ledig då missar man ju lite av själva fredagsstämningen..

I morgon ska jag och två kompisar åka till Jönköping och hälsa på en tredje kompis (!) och fika, shoppa och äta mat på stan. Ska bli jättekul! Men jag får väl hålla i plånboken eftersom det går åt mycket pengar ändå nu med altanbygge och student... men ska bli kul att träffa kompisen i Jönköping som vi inte ser så ofta!

Jag kom på att jag lovat lägga in bilder på mina hyllor som jag köpte till köket och sovrummet för ett tag sen. Det har jag förstås glömt bort men här kommer några bilder på hyllorna och lite nya prylar från Mollys Hus, en ljuslykta som står i köksfönstret och en "hjärtkorg" som just nu står vid spisen med oljor i.
I morgon kväll kommer också 18-åringen hem från Turkiet! Yippiee! Längtar ju...
Nej, hörni, nu är det dags för tv:n! Ha en toppenskön fredagkväll alla! Puss o kram, Kicki

2 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Åh vad goD mat låter jättegott,Vad mysigt att åka till Jönköping och träffa en vän.Fika och shoppa åh bara mysa.Va härligt.Men det är som du säjer får hålla hårt i plånboken.Vad mysigt att sonen kommer hem då kanske mammsen får paket eller?Ha en skön kväll och ha det så kul i morron.Kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Nicole sa...

Söta hyllor med söta saker ;).
Hoppas att besöket till Jönköping blev riktigt lyckat.
Och jag håller med dig, fredag är den bästa dagen! Här har vi också kikat på TV över helgen, melodifestivalen förstås...Mestadels har vi varit ute i alla fall i det härliga vädret. Ha en skön vecka!