tisdag 19 maj 2009

Ryggkliare och influensa

Jag var ju i Jönköping i lördags med några kompisar. Vi träffades och fikade hos A som bor i Jönköping sedan några år tillbaka. Sen åkte vi in till stan och gick i mängder av affärer, tittade både på kläder och inredning, men jag skäms att säga det: vi var fruktansvärt dåliga shoppare..!! Bara en av oss handlade - en t-shirt! Det var allt! Men vi hade kul och när vi tröttnat på affärerna gick vi till en mysig restaurang och åt jättegod mat. Så det var en lyckad dag i alla fall.

Senare på kvällen kom lille E, 18 år, hem från Turkiet, brun och fräsch och med mängder av tvätt. Skönt att ha honom hemma igen! Han är tydligen ingen shopoholic han heller, för det enda han köpte där nere var en ryggkliare! Av alla saker.. :)

Lördagkvällen avslutades förstås med melodifestival... inte mycket att säga men visst var Norge bäst. Definitivt sötast!

Natten mellan lördag och söndag fick jag influensan. För andra gången i år. Bläk! Riktigt ont i kroppen, ont i halsen, feber. Så nu har jag varit hemma två dagar från jobbet, inte kul. Idag är värken i kroppen borta, så jag är på bättringsvägen. Men idag har jag nackspärr istället. Usch, vilken gnällkärring jag är.. :P Nu ikväll kände mannen att han fick ont i halsen så han hällde upp bästa medicinen, ett glas whisky, till sig och även till mig. Whisky är det värsta jag vet men vad gör man inte för hälsan... Skål och hej! Kram Kicki

1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj att ni hade skoj.Ibland kan gemenskapen ta överhand skoj.Vad tråkigt att du är sjuk .jag gillar irish coffe och en rejäl wirre.Krya på dej och ha en skön dag kramiz ~~~~RITA~~~~~.