måndag 4 maj 2009

Hejsan! Det är väl helt fantastiskt ett sånt väder vi har haft, så länge!! Man nästan önskar att det ska bli kallt och regnigt för att spara det vackra vädret till sommaren och semestern. Men, jag har njutit i fulla drag i helgen! Vi gick en promenad bort till badplatsen på lördag morgon, det är så vackert där. Vi satt en stund i solen innan vi gick hemåt igen.







Vi tänkte faktiskt försöka oss på att odla lite örter och grönsaker i år. Ett pyttelitet land till att börja med! Så vi köpte ett par pallkragar och satte i det befintliga trädgårdslandet som mest bestod av bara jord och smultron. En del av smultronen grävde vi upp och planterade i den ena pallen tillsammans med gräslök och lite persilja som också redan fanns. I den andra ska vi så frön av olika slag. Det ska bli riktigt spännande! Jag har inte haft nåt sånt land sedan jag var liten tror jag. Min pappa var trädgårdsmästare så jag hade en egen liten hörna i trädgården att plantera i.









I söndags passade jag också på att fylla år. Firades helt lugnt av enbart man och barn. Eftersom mannen var magsjuk på Valborg vågade vi inte ha nåt kalas i helgen, det får bli senare.




En liten tårta blev det i alla fall!
Nu tror jag att jag ska gå och knyta mig..! Gonatt, kram Kicki

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder.Grattis i efterskott.Ha en bra kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Noga Utvalt sa...

Grattis i efterskott!! Hoppas att du fick en fin dag!

Vilka snygga lådor som du har planerat i! Jag har oxå tänkt att ha sådana till att plantera kryddor i. Vad har du köpt dina?

Visst är det underbart att bara kunna gå ut i trädgården och plocka färska kryddor till matlagningen! Det smakar ljuvligt!

Ha en fortsatt skön dag!
Kram Nadja

Noga Utvalt sa...

Tack för tipset! Nu ska jag bege mig till Granngården för att leta trälådor!

Kram Nadja

Nicole sa...

Grattis i efterskott!
Vilket härligt väder ni har. Här är det soligt, men bara ca 13 grader, så ingen sommarvärme direkt...
Härligt med trädgårdsland! Har ni bott i lägenhet tidigare eller har ni inte varit intresserade av att odla?