onsdag 22 april 2009

Vårkänslor

I helgen som var blev det stora hålet på baksidan av huset igengrävt. Platonmatta och isolering är på plats. Nu återstår bara att åka till byggfirman och inhandla virke till uteplatsen och börja bygga! Jag vill ju så gärna ha den färdig tills mellankillen tar studenten i juni! Hoppas, hoppas. Jag tog ett varv runt huset när jag kom hem från jobbet idag och tog lite kort på våren som kommer mer och mer.

En liten primula. Den riktigt lyser i landet med sin härliga färg!

Scillor som lyser blått i hela gräsmattan.

Älskade pion! En av mina absoluta favoritblommor, de doftar fantastiskt och är så vackra.
Den här är ganska mörkt rosa i färgen.

och så till sist... tadaa! Rabarber måste man ju ha till rabarberpajen!!
Det är en så mysig tid nu, det växer så det knakar ute och hela sommaren har man framför sig.
Det gäller att ta vara på den här tiden och NJUTA! Kram Kicki

4 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina blommor.Det är underbart med trädgård.Va gott med rabarber.Ja men vart tog det fina vädret vägen?Ha en mysig kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Visst är de fint ihop, ek och vitt. Våran trapp är i ek och vit! Älskar den, längtar tills den är på plats så jag kan visa er alla..

Vitt,vitt är ju sååå fint! Skönt att din make börjat gilla vitt också. Kan det finnas hopp om min med ;)
HEHE!

Ha en bra dag! Kramar Maria

Nicole sa...

Å så roligt att få ordna studenkalas! Ni blir nog färdiga tills dess!
Jag var också ute med kameran idag och förevigade de första blommorna som börjar kika fram i rabatten!
Ha en skön helg!

Vitt är vackert sa...

Å, härliga vårbilder! Va kul med en till som har altanprojekt! Ska bli kul att se eran när den blir klar!!

Hoppas helgen vart bra!
Kram E!