fredag 17 april 2009

Här händer det saker!

Hej! Hoppas ni har haft en riktigt skön påsk! Det har jag haft, vädret var ju perfekt och är fortfarande så jag hoppas att det håller i sig över den här helgen också. Vi har äntligen börjat med förberedelserna för altanbygget!!!!!! Vi ville ju dränera och isolera innan vi börjar bygga själva altanen och beslöt oss för att försöka gräva helt själva.. Så på långfredagen gick mannen och de två vuxna sönerna ut med varsin spade och, tro det eller ej, men på ett par tre timmar hade de grävt klart längs hela baksidan!! Jag fattar det inte själv men det gick så jättesmidigt, och inga stora stenar låg i vägen! Så just nu är det så här vackert på vår baksida:





Visst är det fint?! Njaae, jag vet inte riktigt men snart så... :) Nu i helgen ska platonmatta och isolering på och hålet ska fyllas igen. Utanför köksfönstret ligger en stooor hög med singel och väntar..

Mannen är och handlar mat och jag väntar med spänning på vad det kan bli för kvällsmat, vad kan det bli tro?? Tacos eller varma mackor? Vilken fantasi man har va!! Det är mest det här som äts hos oss på fredagkvällarna, jag är mycket tacksam för lättlagade, goda förslag!! Som inte ger för mycket disk.. :)

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad kul att du hänger på och tävlar!!

Ser så vårigt ut på dina bilder, hos mig är det drygt en meter snö ännu. Jag avundas er!

~Livet i byn

Nicole sa...

Ojoj så snabbt ert projekt framskrider, men då man är flera som hjälps åt går det ju alltid snabbare! Perfekt att få altanen klar innan sommaren är här.
Svar: jo men det är ju det som är roligt att man blir inspirerad av det man ser på bloggen och får nya idéer att förverkliga hemma.
Nu jobbar jag bara ca 50 % då jag är vårdledig, så därför hinner jag med allt möjligt pyssel som jag inte har tid med annars-

sand mellan tårna sa...

Vilken gullig kommentar du lämnat hos mig! Tusen tack! Kärlek vid första ögonkastet.... Mmmmmm.... ni bloggläsare just keep me going!

Ha en fin söndagskväll och en härlig start på veckan.

Kram Linda

Noga Utvalt sa...

Hej!
Tack för den fina kommentaren på min blogg!
Jag gillar din sida oxå och länkar gärna till den på min blogg om det är ok!

Visst är det jobbigt när man har det lite stökigt, tänker på det du skriver och visar i inlägget, men tänk vad fint det blir sen när det är klart! Vi står inför renovering av badrum och tvättstuga *suck* men drömmer om det fina resultatet som blir....

Vi ser inte havet från huset, men det liggr ett stenkast bort!

Ha en jättefin början på veckan!
Kram Nadja

Karna sa...

Takk for fine ord i bloggen min, og masse lykke til med bygging av terrasse!

Tar aldri slutt når en har fått seg hus,men jeg koser meg med å legge planer også så.... =0)