torsdag 5 mars 2009

Tjejträff!

Hej!
Ikväll är det "symöte" hos en kompis till mig. Vi är tre tjejer som träffas varannan vecka och fikar och skvallrar... Vi har faktiskt träffats så här i 20 år och jag ser verkligen fram emot de här träffarna. Vi kallar det symöte vilket är alldeles fel för vi har då inte sytt ett stygn på många år! Fast i början broderade vi faktiskt rätt så flitigt, små tavlor.. och då var vi fler, som mest var vi nog sju, åtta stycken men några har flyttat från stan och andra har fallit ifrån av andra skäl. Men vi tre kommer nog att hålla på så länge vi kan förflytta oss!
I helgen gjorde jag cupcakes för första gången! Jag har sett så många goa bilder på dem men aldrig fått smaka nån. Så nu bestämde jag mig, resultatet ser ni här:


De var ruggigt goda....!!! Får se vad det vankas för gott hos M ikväll..
Japp, det här får bli ett kort inlägg för nu vill sonen E ha datorn. Ha en fin kväll alla!
Kicki


5 kommentarer:

A home far away sa...

Mums ja det såg verkligen gott ut, lite skillnad mot de torra kakor jag bakade igår, hihi

Kram Gunilla i Singapore

♥ Fyra årstider sa...

Tusen tack för dina snälla ord..de värmer. Nu ska jag kika på din blogg...ser att även du gillar att baka.
Kram Lotta

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon,

Vad roligt att du hitta in till mig, å ännu roligare att du vill följa vårt bygge :)
Fin blogg du har, ser ut att bo i ett fint hus! Är det gammalt eller nytt?
Hur har helgen varit för er då? Hoppas bra!
Ha en mysig måndag morgon.. Kram Maria
P.s jag länkar till dig också, så jag kan följa vad ni har för er :)

Caroline sa...

Ser mummsigt ut! ;)

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon,
Vad roligt att renovera ett gammalt hus, det var min dröm ifall vi inte hade valt att bygga ett helt nytt. Charmen i ett gammalt hus är oslagbar :)
Men som du skrev att det tar ju sin lilla tid att få det som man vill.. Men man ska ju förmodligen bo där ett bra tag så varför ha bråttom? :)
Ha en trevlig onsdag, kram Maria