onsdag 25 mars 2009

Hej!
Förstår inte vart tiden tar vägen! !! Det blev ju ett jättelångt uppehåll här och det var inte meningen men ibland räcker tiden helt enkelt inte till. Vi var i Kalmar i helgen för 11-åringen spelade cup i ishockey. De gick ända till final men där förlorade de mot Nässjö. Men våra killar var jätteduktiga!! Matchen mot Rögle var grymt spännande och avgjordes på straffar, vår målvakts mamma var tvungen att gå ut, hon klarade inte att titta på, men de vann den matchen! Mellan matcherna passade jag och mannen på att gå på Ikea, jag köpte ett par glasburkar och konsoler till hyllor som jag ska ha i köket och i sovrummet. Själva hyllplanen har jag inte köpt än för de vita jag såg var av laminat och jag vill ha riktigt trä. Får troligtvis köpa trärena och måla själv.


Helgens köp. Jag tycker modellen på den här konsolen är så fin. Ena burken fylldes direkt med värmeljus! :)


Idag när jag gick hem från jobbet hoppade jag in på mysiga Forma rum och köpte nya vaxkakor. Brukar ni köpa såna? Ser ut så här:



Man lägger vaxkakan på "taket" och ett värmeljus inne i huset. När kakan smälter av värmen luktar det så gott så gott! De luktar mycket mer än doftljus tycker jag och de räcker länge.

När jag kom hem var det fortfarande så pass ljust ute att jag inte kunde låta bli att ta ett par kort på krokusarna som kommit upp och på utsikten på baksidan av huset. Det är härligt nu när isen är borta och man ser vattnet igen!



Nu väntar familjen på mig (de har skrikit länge :) ), det är våffeltajm!
Ha en skön kväll alla! Kram Kicki

1 kommentar:

Caroline sa...

Jovisst, det var snöoväder här hemma samma eftermiddag som bilderna lades ut, det vill säga här om kvällen. Snöade enormt mkt, säkert 10-20 cm lade sig på backen. Fick för mig att pulsa ut och knäppa lite bilder :) Nu vill vi förstås ha vår, fina krokus du fått till! Och burkarna gillar jag enormt mkt, att sådana detaljer smyckar så fint! Önskar en trevlig helg, kram C ♥