söndag 22 februari 2009

Sovrum

Hej igen!

Tänkte visa några bilder ifrån vårt sovrum. Det är inte så stort men jag är ändå väldigt nöjd med det. Det blev precis som jag hade tänkt mig. Väggarna är målade i råvitt, en färg som vi använt i hela huset. Tycker det är en perfekt vit färg. Vid huvudgaveln har vi en tapet med beige botten och vita snöstjärnor, jättesöt tycker jag.


Säng och sängbord är från Ikeas serie Hemnes. Jag tycker den är så fin. Jag är inte mycket för krusiduller utan tycker om det enkla och rena.


Som ni ser hänger julkransen kvar över sängen, skäms på mig. Men jag vet inte riktigt vad jag ska ha där istället. Är det någon som har förslag?

Mitt fina vita hus som jag köpt på en blomsterhandel här i stan. Vill ha ett till lite mindre men har faktiskt inte hittat något på senaste tiden. Hoppas verkligen de kommer igen! Detta står på skänken som tidigare stod i hallen och var i lutad furu. Det blev som ett helt nytt skåp när jag målade det vitt, i tre lager.


Här kommer även en bild på sovrummet som det såg ut i julas:

återkommer snart med bilder från övriga rum! kram

Inga kommentarer: