tisdag 17 februari 2009

Alldeles ny och grön...

Hej alla! Så har jag då äntligen tagit steget, jag som har fått så mycket inspiration och fina idéer från er andra bloggare! Vi får väl se om jag lyckas få till det med bilder och text men jag ska göra ett ärligt försök... Jag älskar inredning men har svårt att hålla mig till en stil har jag märkt - det är så mycket jag tycker är fint!! Det lantliga är jättevackert, och det marina gillar jag starkt, minimalism - jadå. Hmm, vi får väl se vad man kan kalla vår stil när huset är färdigrenoverat. Vet i alla fall att jag gillar vitt och enkelhet.

Vi köpte vårt hus, som är byggt 1950, för två år sedan. Då var det nästan ingenting gjort sedan 70-talet så i stort sett allt behövde fixas. Vi började med badrummet, ska se om jag har några före- och efterbilder på det. Efter badrummet, eller egentligen samtidigt, blev vi tvungna att göra iordning köket också eftersom väggen mellan badrum och kök var fuktskadad. Så det fick bli en panikrenovering av köket. Vi hann inte fundera länge på hur vi ville ha det, men det blev väl ganska bra ändå. Lite litet men vi löste det genom att öppna upp en halvvägg mot matrummet för att få ljus och rymd.




Hej och ha det bra! Kram Kicki




/

Inga kommentarer: