tisdag 24 februari 2009

Sista rummet på nedre plan

Idag tänker jag visa några bilder på min lilla, lilla hall som snart är färdig. Äntligen! Det är det rum vi har tagit sist på bottenvåningen vilket har varit sååå jobbigt. För hallen är ju det första du ser när du kommer hem till någon och vår hall har verkligen sett hemsk ut! Men nu börjar den ta form. Det saknas bara ett par skoskåp där vi kan gömma alla gympaskor i storlek 45 sådär... plus lite annat som myser till det.

Tyvärr är ju hallen som sagt var riktigt liten så den är inte möblerbar, men ett par skoskåp ska jag nog lyckas trycka in.








När vi flyttade in var det en grönbrun heltäckningsmatta i trappan och när jag skrapade bort den märkte jag att den var målad också, under heltäckningsmattan. Ni som har skrapat trappor vet hur jobbigt det är!!! Det tog mig flera veckor. Nu ska den målas vit och hela väggen ska täckas med pärlspont som ju förstås också kommer att bli vit!

Inga kommentarer: